keskiviikko 12. huhtikuuta 2023

2. Selvitä osamaksujen määrä

  1. Walley
  2. Avarda
  3. Klarna
  4. Jousto
  5. Resurs Bank
  6. Svea
  7. Qliro
Puuttuuko listasta jokin? 

Olen itse ollut jokaisen yllä olevassa listassa mainitun rahoituslaitoksen asiakkaana osamaksuvelkoineni viime aikoina. Vuoden vaihteessa, samalla, kun päätin muuttaa taloudenhallintaani, kirjauduin vuorotellen kaikkiin palveluihin ja listasin paljonko minulla oli mihinkin velkaa. Walleylla ja Joustossa osamaksuja oli useammalta myyjältä. Helmikuussa laskin myös miten paljon osamaksumaksaminen WalleyllaKlarnalla ja Avardalla on kustantanut ylimääräistä. 

Hetkinen, unohdin listalta yhden! OK Laskutus, joka hoitaa Verkkokaupan Apurahaluottoja ja -laskutusta. Tämä, noin 200 euroa minulla on vielä jäljellä. Muistaakseni olin budjetoinut tämän maksettavaksi jo kuukausi tai kaksi sitten. Maksamista on ollut turhan helppoa lykätä kirjaimellisesti kympillä kuukaudessa.

Siispä: 
  1. Kirjaudu jokaiseen osamaksurahoituspalveluun 
  2. Listaa jokainen osamaksuvelka
    Mikäli jossain velkoja on useita, etkä voi maksaa koko summaa kerralla, kirjaa talteen myös kuukausittaiset kustannukset (korko%, tilinhoitokulut, laskutuslisät)
  3. Laita velat suuruusjärjestykseen

Lähdin liikkeelle osamaksuvelkojen selvittämisestä, koska olin erittäin tietonen siitä, että Visa ja Master Card olivat tapissa. Niiden osalta velkamäärää ei siis tarvinnut tarkemmin selvittää. Olin suurin piirtein tietoinen myös siitä paljonko osamaksuvelkoja oli. Kun velkaselvitys oli tehty, huomasin hyvin nopeasti, että selviän niistä helpommin ja nopeammalla aikataululla, kuin olin pitkään ajatellut. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

PIM! Olet hypnotisoitu. Jätä kommentti.