sunnuntai 22. lokakuuta 2023

It´s all just a bunch of hocus pocus

Lokakuun budjettiin on osumassa oikein kunnon syysmyräkkä. Budjettia moukaroivat lasten harrastusmaksut loppuvuodelta (ainakin 272,60 €) sekä, parempi se nyt vain on tunnustaa: syyslomalla tuhlatut eurot. Tämä myräkkä on siis täydellisen itse aiheutettu. 

Minulle ei sovi lomailu. Pidän rutiineista ja samankaltaisten asioiden toistumisesta. Tiedän, että olen suorittaja ja pyrin hyvin monissa asioissa miellyttämään kaikkia muita ja välttämään konflikteja. Suorittaminen on automaattinen tapani toimia ihan jokaisessa asiassa, myös syyslomalla. En osannut enkä osaa sanoa ei. Tunnistin tosin miten epämukavalta tuntui sanoa kyllä vaikka tiesin, että luotto edellä mennään. 

Tällä kertaa luoton maksaminen ei aiheuta ylimääräisiä kustannuksia. Maksan oman osuuteni kuluista lokakuun palkasta. Toivon, että olen laskenut päivärahojen osuuden oikein. Jos olen, erotusta ei jää kuin kymmenisen euroa. 


En voi olla kovin tyytyväinen, koska olen käytännössä tuhlannut seuraavan kuukauden guilt free-rahani etukäteen. Onneksi marraskuussa ei ole luvassa mitään lomaviikkoja tai muita rutiineja  sekoittavia tekijöitä. Minun tarvitsee sinnitellä (jälleen) yksi kuukausi. 

Vaikka en voi olla tyytyväinen, olen kuitenkin iloinen siitä, että saan otettua tilanteen haltuun reilun viikon päästä. Mitään peruuttamatonta ei ole päässyt tapahtumaan. Syysloman tuhlailut eivät vaikuta Anyfin-lainan maksuun tai säästösummaan. Tämä oli kuitenkin oivallinen muistutus niistä rahankäyttöön liittyvistä toimintatavoista, joita haluan muuttaa tulevaisuudessa.

5 kommenttia:

  1. Heippa! Kuinkas sinulla menee? 🙂

    Susanna

    VastaaPoista
  2. Miten siellä menee?

    VastaaPoista
  3. Huhuu, kaipailen kovasti visukinttu päivityksiä ☺️

    VastaaPoista
  4. Huhuu, missä visukinttu luuraa😳? Kovasti odottelen taloudellista elämäntilanteen päivitystä.

    VastaaPoista
  5. Pidätkö taukoa? Vai oletko lopettanut?

    VastaaPoista

PIM! Olet hypnotisoitu. Jätä kommentti.